Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen zijn opgedeeld in de categoriën consumenten en makelaars. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag hier.
 

Consumenten FAQ

  • Mijn makelaar staat er niet tussen, kan ik dan wel een beoordeling geven?
    Ja hoor, graag zelfs. Je zal worden gevraagd naar de kantoornaam en het emailadres van je makelaar. Wij voegen hem automatisch toe. De makelaar zal er over geïnformeerd worden en kan zelf zijn overige gegevens aanvullen.
  • Kan ik mijn beoordeling ook anoniem geven?
    Nee, dat kan niet. Het is erg belangrijk dat mensen die op zoek zijn naar de beste makelaar informatie krijgen waar ze op kunnen vertrouwen. Een anonieme beoordeling is niet geloofwaardig. We vragen daarom om je voor- en achternaam.
  • Ik ontvang de bevestigingsemail niet. Heb ik iets verkeerd gedaan?
    Die kans is erg klein, waarschijnlijk is de bevestigingsemail in een spamfilter terecht gekomen. We weten dat emailaccounts op gmail en hotmail hier (te) vaak last van hebben. Controleer eerst aub je spamfolder. Neem anders contact met ons op, dan sturen we de bevestigingsemail nog een keer vanaf een andere server. Excuses voor de overlast - maar ook wij zijn geen voorstander van spam.
  • Mijn beoordeling geven lukt niet, ik kan niet op de OK knop klikken.
    De kans is dan groot dat je gebruik maakt van Internet Explorer 6. Deze browser van Microsoft is dusdanig oud en onveilig dat die niet wordt ondersteunt. Zelfs Microsoft raad gebruikers aan om IE6 in de ban te doen. Zie de informatie op deze pagina van Microsoft zelf, waar je ook een nieuwe versie van Internet Explorer kan downloaden.

 

Makelaars FAQ

  • Moet ik als makelaar betalen voor beoordelingen?
    Nee. Je kan WieIsDeBesteMakelaar.nl prima inzetten voor gratis klanttevredenheidsonderzoek.
  • Mijn gegevens kloppen niet, hoe kan ik dat aanpassen?
    Op het moment kan je dat nog niet zelf. Laat ons via het contactformulier weten wat er niet klopt, dan corrigeren wij dat zo snel mogelijk.
  • Wat betaal ik voor de klantgegevens van iemand die contact met mij wil?
    Niets! WIDBM wil graag aan consumenten laten zien welke makelaar goed werk verricht, op basis van beoordelingen van klanten. Hiermee is de koper, de verkoper en de makelaar geholpen. De makelaardij heeft het al moeilijk genoeg.
  • Het Tiara ID bij mijn kantoorinformatie klopt niet.
    Om er voor te zorgen dat de functionaliteit van WIDBM met gekoppelde websites en CRM systemen werkt, gebruiken we het Tiara ID voor eenvoudige herkenning. Wanneer er geen Tiara ID bekend is bij ons maken we gebruik van een dummynummer als Tiara ID. Dit nummer kan je herkennen omdat het met 99 begint. Je kan zonder problemen het dummynummer vervangen met je eigen Tiara ID.
  • De widget is niet zichtbaar op mijn website.
    Het kan zijn dat jouw Tiara ID, wat je in de widget code gebruikt, bij ons niet bekend is. Ga naar je kantoorgegevens op WIDBM en voer je Tiara ID in (of stuur een bericht naar ons). Vanaf dat moment zal de widget zichtbaar zijn op je site.
    Een andere mogelijkheid is dat je de defaultcode van de Tiara ID in de widget niet hebt gewijzigd. Controleer dit goed, default staat er '12345' als Tiara ID.
    <script src="http://www.wieisdebestemakelaar.nl/includes/score.aspx?tiara-id=12345&type=1" type="text/javascript"></script>
    Vervang de '12345' met je eigen Tiara ID.
  • Wat gebeurt er als ik niet reageer op een email met een contactverzoek van een consument?
    Wanneer je niet binnen 3 dagen op de link in de email reageert zal de volgende email naar de consument worden gestuurd:

3 dagen geleden heb je contact willen opnemen met <insert agent name> te <insert city> via het contactformulier op WieIsDeBesteMakelaar.nl.

Volgens onze informatie heeft de betreffende makelaar geen gehoor gegeven aan de email die naar hem is verstuurd met het verzoek contact met je op te nemen. Sorry, daar hebben wij helaas geen controle over.

Indien je nog steeds op zoek bent naar een goede makelaar in <insert city>, <insert hyperlink to alternatives in that city> klik op deze link voor alternatieven <end hyperlink>.

Wij gaan er vanuit je hiermee van dienst te zijn geweest.
 
Met vriendelijk groet,
WieIsDeBesteMakelaar.nl 

 

  • Wanneer kan een beoordeling verwijderd worden?
    Indien iemand een beoordeling geeft die 'niet door de beugel kan' is het mogelijk dat die wordt verwijderd. Hieronder verstaan wij schelden, racisme, op de persoon spelen ipv de dienstverlening en eigenlijk alle andere dingen die onder fatsoensnormen vallen. 

    Het niet bekend zijn met de naam van degene die de beoordeling heeft gegeven is geen reden tot verwijderen van de beoordeling. Allereerst hoeft de betreffende persoon geen (betalende) klant geweest te zijn. Daarnaast komt het helaas voor dat iemand niet de eigen naam gebruikt. Meestal in combinatie met een negatieve beoordeling, en dat doen ze dan om er voor te zorgen dat de makelaar geen contact op gaat nemen. Hoewel we dat in eerste instantie betreuren, kunnen we het goed begrijpen.
    WIDBM is bovenal een platform voor de consument om zijn/haar mening over de makelaar te kunnen uiten.

     
  • Kan mijn kantoor onder meerdere plaatsen zichtbaar worden waar ik ook actief ben?
    De vindbaarheid van een kantoor op WieIsDeBesteMakelaar.nl is altijd gebaseerd op de vestigingsplaats, ondanks het gegeven dat er kantoren zijn die een groter werkgebied hebben. 

    Er zijn een aantal redenen waarom daar voor gekozen is.

    ·    Het geeft een meetbaar houvast
    Het is te makkelijk (en gebeurt te vaak) dat een kantoor beweert in een groot gebied/regio actief te zijn. Helaas is de achterliggende reden eerder het binnenhalen van business omdat men wel ‘moet’, dan het volledig op de hoogte zijn van de ins en outs van die regio (of plaats). Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op, maar wie kan dat controleren? Kwaliteit van geleverde diensten door makelaars is erg belangrijk, dus wordt er veel aan gedaan om dat ook op WIDBM duidelijk te maken.

    ·    Vanwege de technische aspecten op praktisch gebied is het eenvoudiger
    Het kan allemaal wel uiteraard, maar maakt het er niet makkelijker op technisch gezien en zeker ook niet voor de consument! Die wenst contact op te nemen met een makelaar in Nieuw Vennep om achteraf te ontdekken dat die makelaar in Sassenheim zit (voorbeeldje). Daar wordt WIDBM op aangekeken vanwege het slecht informeren.

    ·    Het moet ook overzichtelijk blijven
    In de wat drukkere gebieden, zeker in de Randstad, zijn er veel makelaars in nog meer plaatsen actief. De overzichtslijst wordt dan geen overzicht meer, maar spaghetti.

    ·    Makelen is lokaal
    Het vak/beroep makelen is erg lokaal. Hoe lokaler hoe beter zelfs (maar dat is een andere discussie). De meeste mensen die verhuizen doen dat binnen een straal van 17km en willen daarom graag een lokale makelaar. Meestal uit de woonplaats waar men woont of naar toe verhuist.

 

 

 

 

Klik hier om je mening over jouw makelaar te geven

 

 

Heeft jouw makelaar zijn WIDBM-score op de site staan? Is jouw makelaar transparant over zijn dienstverlening? Wijs hem op de mogelijkheden van de WIDBM widget!