Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn kantoor toevoegen?

    Als je kantoor er (echt) niet tussen staat, dan kan je die via deze url toevoegen: http://wieisdebestemakelaar.nl/index.php?option=com_bestrealestatecompanies&view=newcompany
    Na handmatige controle wordt het kantoor toegevoegd en kan je het 'claimen', zodat je kan inloggen en de gegevens kan beheren.
    Wanneer je ingelogt bent krijg je de url die je kan gebruiken om beoordelingen te verzamelen.

  • Hoe kan ik bovenaan de pagina van mijn plaats staan?

    Er zijn twee manieren om bovenaan de pagina van een bepaalde plaats te komen staan.

    De makkelijkste optie is om te adverteren. Wanneer er gezocht wordt naar een makelaar in een bepaalde plaats, dan is de bovenste positie 'te koop'. Neem contact met ons op voor de tarieven (die verschillen op basis van het inwonersaantal van de plaats).

    Om in je vestigingsplaats bovenaan te staan heb je de hoogste gemiddelde score voor die plaats nodig, op basis van beoordelingen.

    Om bovenaan te komen staan in plaatsen die binnen jouw werkgebied vallen (alleen bij een premium account) geldt ook dat je, voor die plaats, de hoogste gemiddelde score dient te hebben.

  • Mijn gegevens kloppen niet, hoe kan ik dat aanpassen?

    Dit kan eenvoudig door in te loggen op de website als kantooreigenaar. Heb je nog geen login gegevens? Ga dan naar de vermeleding van je kantoor op WIDBM en claim jouw pagina. Na de claim krijg je de inloggevens om je kantoorinformatie te beheren.

  • Moet ik als makelaar betalen voor beoordelingen?

    Nee. Je kan WieIsDeBesteMakelaar.nl prima inzetten voor gratis klanttevredenheidsonderzoek. Met de premium functionaliteiten haal je wel meer voordeel uit de beoordelingen en je vindbaarheid via Google.

  • Hoe wordt de gemiddelde score berekend?

    Als makelaar heb je minimaal 5 beoordelingen nodig om een gemiddelde score te krijgen.
    De gemiddelde score wordt berekend over de laatste 300 dagen. Oudere beoordelingen zijn niet relevant genoeg meer om mee te tellen bij de gemiddelde score. Ze blijven uiteraard wel zichtbaar bij het kantoor/makelaar.

  • Ik ben in meerdere woonplaatsen actief. Kan mijn kantoor in al deze woonplaatsen getoond worden?

    Ja dat kan, het is beschikbaar bij het premium account.
    Jouw kantoor is dan vindbaar in 10 extra plaatsen, je werkgebied, die je zelf kan beheren.

  • Hoe kom ik aan de klantgegevens van de consument die heeft aangegeven dat hij/zij graag met mij in contact komt.

    Niets! Wie is de Beste Makelaar  wil graag aan consumenten laten zien welke makelaar goed werk verricht, op basis van beoordelingen van klanten. Hiermee is de koper, de verkoper en de makelaar geholpen. De makelaardij heeft het al moeilijk genoeg.

  • Wanneer kan een beoordeling verwijderd worden?

    Indien iemand een beoordeling geeft die 'niet door de beugel kan' is het mogelijk dat die wordt verwijderd. Hieronder verstaan wij schelden, racisme, op de persoon spelen ipv de dienstverlening en eigenlijk alle andere dingen die onder fatsoensnormen vallen.

    Het niet bekend zijn met de naam van degene die de beoordeling heeft gegeven is geen reden tot verwijderen van de beoordeling. Allereerst hoeft de betreffende persoon geen (betalende) klant geweest te zijn. Daarnaast komt het helaas voor dat iemand niet de eigen naam gebruikt. Meestal in combinatie met een negatieve beoordeling, en dat doen ze dan om er voor te zorgen dat de makelaar geen contact op gaat nemen. Hoewel we dat in eerste instantie betreuren, kunnen we het goed begrijpen.

    WIDBM is bovenal een platform voor de consument om zijn/haar mening over de makelaar te kunnen uiten.